fbpx

Kongres Dobrych Praktyk Zawodowych

Śląskie Towarzystwo Marketingowe zaprasza 26 maja 2021 r. na Kongres Dobrych Praktyk Zawodowych w formule online. Studio kongresowe zlokalizowane będzie w Chorzowskim Centrum Kultury. Zarejestrowani uczestnicy Kongresu będą mogli wziąć w nim udział online, za pośrednictwem platformy Zoom.


10.00 – 10.10  Powitanie
                       prof. Magdalena Pastuch, Uniwersytet Śląski, koordynatorka projektu
                       dr Artur Sawicki, Śląskie Towarzystwo Marketingowe
                       Jorn Wad, Streit Sagt, Polsko-Norweska Izba Handlowa, partner projektu

10.10 – 10.20  Każda praca wzbogaca. O praktykach zawodowych, które rozwijająWiktoria Werner, studentka kierunku                                     komunikacja promocyjna i kryzysowa, Uniwersytet Śląski
10.20 – 10.30  Praktyka jako pierwszy krok do sukcesu – Krzysztof Pałęga, student kierunku przedsiębiorczość, Uniwersytet Śląski
10.30 – 10.40  Sesja pytań i odpowiedzi.

10.40 – 10.55  Rola Uniwersytetu w kreowaniu kultury jakości studenckich praktyk zawodowych na studiach o profilu
                       praktycznym.
d
r Ewa Biłas-Pleszak, prof. UŚ, dyrektor kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa
10.55 – 11.10  Prawne uwarunkowania w kontekście praktyk zawodowych na studiach o profilu praktycznym
                       dr hab. Piotr Pinior, prof. UŚ
11.10 – 11.25  Sesja pytań i odpowiedzi.

11.25 – 11.45  Skracanie czasu osiągania dojrzałości zawodowej po studiach Krzysztof Stadler, SMG/KRC Poland Human Resources*
11.45 – 12.00  Sesja pytań i odpowiedzi.

12.00 – 12.10  Duet praktycznie doskonały cześć 1.Przykłady praktyk zawodowych, które doprowadziły do zatrudnienia studenta lub do pozytywnej zmiany jego ścieżki zawodowej.

12.10 – 12.40  Praktyki zawodowe – szanse czy niechciana konieczność?panel dyskusyjny
                       Uczestnicy panelu:
                                   dr Julia Legomska – zastępczyni dyrektor kierunków: kulturoznawstwo, kultury mediów, Uniwersytet Śląski
                                   Wiktoria Werner – studentka komunikacji promocyjnej i kryzysowej, Uniwersytet Śląski
                                   Mateusz Kokot – student komunikacji promocyjnej i kryzysowej, Uniwersytet Śląski
                                   Krzysztof Pałęga – student przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski
                                   Przemysław Grzonka – kierownik Biura Jakości i Analiz Strategicznych Uniwersytetu Śląskiego

                         Moderacja: dr Katarzyna Sujkowska-Sobisz, prof. UŚ, pełnomocniczka rektora ds. jakości kształcenia i akredytacji

12.40 – 13.00  przerwa

13.00 – 13.20  Pierwsze kroki na rynku pracy – czyli o tym jak poszukiwać praktyk Natalia Dobosz, ANTAL*
13.20 – 13.30  Sesja pytań i odpowiedzi.

13.30 – 13.45  Czy połączenie edukacji teoretycznej i praktyk zawodowych daje lepsze efekty?  – Jorn Wad, Streit Sagt,
                       Polsko-Norweska Izba Handlowa, partner projektu

13.45 – 14.05  Przez praktyki zawodowe nie poleciałam na Marsa… i nie żałuję tego!Barbara Kornafel, TestDNA Laboratorium                           badań DNA*
14.05 – 14.15  Sesja pytań i odpowiedzi.

14.15 – 14.25  Duet praktycznie doskonały cześć 2.Przykłady praktyk zawodowych, które doprowadziły do zatrudnienia studenta lub do pozytywnej zmiany jego ścieżki zawodowej.

14.25 – 14.55  Praktyki zawodowe – potrzeba czy przeszkoda?– panel dyskusyjny
                       Uczestnicy panelu:
                                 Natalia Dobosz, ANTAL
                                 Krzysztof Standler, SMG/KRC
                                 Barbara Kornafel, testDNA

                       Moderacja: dr Artur Sawicki, Śląskie Towarzystwo Marketingowe

14.55 – 15.00  Zakończenie kongresu
                       prof. Magdalena Pastuch, koordynatorka projektu, Uniwersytet Śląski
                       dr Artur Sawicki, Śląskie Towarzystwo Marketingowe

Chorzowskie Centrum Kultury
ul. Henryka Sienkiewicza 3, 41-530 Chorzów
Transmisja dla uczestników online na platformie Zoom
Regulamin KDPZ

Udział w Kongresie jest bezpłatny – wymagana rejestracja – ZAPISZ SIĘ!

Natalia Dobosz, Antal
Natalia swoją karierę w branży rekrutacyjnej rozpoczęła w 2015 roku od stanowiska Resarchera, gdzie wspierała innych konsultantów z zespołu Retail w prowadzeniu procesów rekrutacyjnych z obszaru Sales & Marketing. Po siedmiu miesiącach, awansowała na stanowisko Junior Consultanta, gdzie rozpoczęła samodzielnie realizować procesy rekrutacyjne dla branży Retail. W kolejnych latach, po wielu sukcesach Natalia awansowała i stała się samodzielnym konsultantem z dużą wiedzą merytoryczną w obszarze Sales & Marketing. Najczęstsze rekrutacje dotyczą obszaru, sprzedaży, marketingu, rozwoju biznesu i e-commerce, digital. Realizuje projekty rekrutacyjne na stanowiskach specjalistycznych, managerskich. Współpracuje zarówno z dużymi korporacjami oraz mniejszymi, rodzinnymi organizacjami.

*ANTAL – międzynarodowa firma rekrutacyjna specjalizująca się w rekrutacji specjalistów i menedżerów oraz w doradztwie HR. Marka obecna w 35 krajach, w Polsce od 1996 roku. Antal oferuje usługi rekrutacji, a także zaawansowane rozwiązania wspierające rekrutację, wzmacniające wizerunek pracodawcy oraz narzędzia służące rozwojowi pracowników. Firma prowadzi również badania rynku pracy.

Krzysztof Stadler, SMG KRC Poland Human Resources
Socjolog, specjalizujący się pozyskiwaniu funduszy rozwojowych dla firm każdej wielkości oraz branży. Ekspert wyspecjalizowany w tworzeniu oraz organizowaniu firm i przeprowadzaniu przez nie projektów handlowych. Założyciel firm szkoleniowo doradczych i badawczych, doradca i ekspert w programach PARP. Ekspert z ponad 29 letnim doświadczeniem zawodowym, wykonawca mediacji i działań szkoleniowych oraz doradczych dla firm w branży motoryzacyjnej w sektorze cywilnym oraz wojskowym. Pracował między innym dla największych firm w Polsce oraz za granicą, takich jak The World Bank, Vattenfall, Pliva, TVP, WYG Intl, Wojskowe Zakłady Mechaniczne – Rosomak S.A., Bumar Łabędy, OBRUM – Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych. Wieloletni wykładowca Uniwersytetu Śląskiego oraz Akademii Sztuk Pięknych, współpracował z Uniwersytetami w Aarhus (Dania), Birmingham
(Wielka Brytania), Durham (Wielka Brytania), West Hill College (Wielka Brytania), Indiana (USA), Center On Philanthropy (USA), The Fund Raising School (USA), Bauhaus, Dessau – Instytucja Kulturalna (Niemcy), Hubert H. Humphrey Institute of Public Affairs University of Minnesota (USA), Fordham – The Jesuit University of New York (USA).

*SMG/KRC Poland Human Resources jest firmą doradztwa personalnego obecną na polskim rynku od 1992 roku. Jej usługi obejmują szeroko pojęte doradztwo personalne – od podjęcia decyzji o zatrudnieniu pracownika, poprzez jego rekrutację i selekcję, skończywszy na szkoleniach, warsztatach i indywidualnych sesjach. Prowadzi również projekty z zakresu doradztwa organizacyjnego. Firma opracowuje także narzędzia badawcze diagnozujące realne potrzeby zleceniodawców.

dr Ewa Biłas-Pleszak, prof. UŚ 
Profesor Uniwersytetu Śląskiego, dyrektorka kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa. Jej naukowe i dydaktyczne zainteresowania dotyczą zagadnień związanych z autoprezentacyjną, wystąpieniami publicznymi, retoryką i erystyką, językowymi uwarunkowaniami negocjacji, czyli komunikacją we wszystkich odsłonach – werbalną, niewerbalną, interpersonalną, medialną, międzykulturowa, retoryczną… Bardzo lubi myśleć o edukacji i sposobach jej rozwoju, szczególnie w kontekście udoskonalania uniwersytetu rozumianego jako wspólnota uczonych i uczących się.

dr Artur Sawicki, ŚTM
Absolwent Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stopień naukowy doktora z nauk ekonomicznych uzyskał z wyróżnieniem. Prezes Śląskiego Towarzystwa Marketingowego; Adiunkt w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi; założyciel i Wiceprezes Polskiego Centrum Heurystyki; recenzent branżowy w dwóch wydawnictwach naukowych; autor i koordynator kierunku studiów podyplomowych na GWSH w Katowicach; zwolennik praktycznych rozwiązań w obszarze marketingu oraz współpracy nauki z biznesem; uczestnik wielu wydarzeń marketingowych; autor publikacji na temat marketingu i zarządzania; sympatyk dress codu; pasjonat fauny rasowej.

dr Julia Legomska
Doktor nauk humanistycznych, wieloletni adiunkt w Zakładzie Komunikacji Kulturowej Instytutu Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego, obecnie adiunkt dydaktyczny na Wydziale Humanistycznym UŚ. Zastępczyni dyrektor kierunku kulturoznawstwo i kultury mediów, wcześniej opiekunka praktyk z długoletnim doświadczeniem. Od zawsze zajmował ją Drugi Człowiek, jako Inny, nie Obcy. Interesuje się komunikacją jako siłą kulturotwórczą – praca dydaktyczna dostarcza jej w tym obszarze ogromu wrażeń intelektualnych! Lubi czytać ludzi i sama z ciekawością poddaje się lekturze Innym.

mgr inż. Barbara Kornafel, TestDNA Laboratorium badań DNA w Katowicach
Znawca SEO i SEM w testDNA w Katowicach. Absolwentka Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach na Uniwersytecie Śląskim, gdzie ukończyła studia z informatyki oraz inżynierii biomedycznej. Niesamowicie energetyczna osoba, bardzo dobrze znająca techniki pozycjonowania i optymalizacji stron WWW (ang. SEO). Z przyjemnością tworzy kampanie i reklamy Google Ads (ang. PPC). Z racji swoich zainteresowań naukowo-medycznych uwielbia rozwijać i wybijać do TOP3 specjalistyczne frazy kluczowe w testDNA – Laboratorium Badań DNA w Katowicach. Jest przekonana, że to człowiek, użytkownik Internetu jest głównym twórcą algorytmu Google’a – dlatego, tak dobrze wie, jakie działania wdrażać dla osiągnięcia, najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo prowadzi warsztaty i wykłady z zakresu SEO i PPC. Jej przedsiębiorczość została doceniona w wielu ciekawych projektach. Podczas Plebiscytu PZU – „Inwestycja w przyszłość”, na oficjalnej gali w Warszawie otrzymała wyróżnienie za udział w konkursie. Jest certyfikowanym instruktorem Jumping FROG – fitnessu na trampolinach oraz Trenerem Personalnym. Kocha prowadzić sportowe zajęcia grupowe i indywidualne oraz pogłębiać swoją wiedzę z zakresu aktywności fizycznej.

*TestDNA Laboratorium badań DNA
Laboratorium Badań DNA obecne na rynku od 2003 roku. Firma wykonuje badania genetyczne w kierunku ustalenia ojcostwa i pokrewieństwa (prywatnie oraz na zlecenia sądów i prokuratury), wolnego płodowego DNA (badanie prenatalne – test NIFTY pro), po poronieniu, Sekwencjonowania Nowej Generacji (ang. NGS) – badanie WES i w kierunku nietolerancji pokarmowych.

Wiktoria Werner
Studentka III roku kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa na Uniwersytecie Śląskim. W miejscach, gdzie odbywała praktyki, starała się wykorzystać wszystkie możliwości, by zdobyć potrzebne doświadczenie. Jej największą pasją są skoki narciarskie, uwielbia podróże i kulinaria.

Krzysztof Pałęga
Student Uniwersytetu Śląskiego na kierunku przedsiębiorczość oraz Uniwersytetu Ekonomicznego na kierunku finanse i rachunkowość. Czterokrotny stypendysta stypendium Rektora dla najlepszych studentów. Wieloletni członek zarządu Koła Prawa Gospodarczego i Handlowego Uniwersytetu Śląskiego. Organizator szeregu konferencji naukowych oraz dni przedsiębiorczości na Uniwersytecie Śląskim. Członek Klubu Lidera Rzeczypospolitej Oddziału Śląskiego. Prywatnie aktywny inwestor giełdowy, przewodnik po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej oraz kapitan sekcji kolarstwa górskiego na Uniwersytecie Śląskim.

Mateusz Kokot
Pół człowiek, pół internet. W sieci czuje się jak ryba w wodzie, zdeterminowany, optymistyczny i pełen energii. Student studiów magisterskich na kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa na Uniwersytecie Śląskim. Zawodowo zajmuje się mediami społecznościowymi i marketingiem w internecie. Uwielbia nowe wyzwania i zadania, które są “niemożliwe” do zrealizowania oraz pracę w grupie kreatywnych osób. Prywatnie geek zakochany w grach komputerowych i fantastyce postapokaliptycznej oraz fan czarnego humoru.