Roman Kozierkiewicz

Autor słowników terminologii biznesowej, ekonomicznej i marketingowej m.in.
Dictionary of Marketing Terms, Dictionary of Business Terms, Dictionary of Finance Terms for Professionals.

Jego zainteresowania zagadnieniami marketingu rozpoczęły się w okresie studiów (1956-1961) na Wydziale Handlu Zagranicznego dawnej Szkoły Głównej Planowania i Statystyki, dzisiaj znanej jako Szkoła Główna Handlowa. Jak sam twierdził był to wtedy tzw. marketing socjalistyczny. Ten „normalny marketing”, jaki narodził się w Stanach Zjednoczonych był wtedy „owocem zakazanym”.

Zdaniem Romana Kozierkiewicza marketing niesie ze sobą zarówno elementy pozytywne (gdy działania marketingowe w sposób elegancki promują nowy produkt) i negatywne (gdy widzimy jak w sposób nachalny, brutalny “spece” od marketingu wdzierają się do naszej świadomości lub podświadomości).

Był członkiem Śląskiego Towarzystwa Marketingowego od 2008 roku.
Zmarł w Warszawie, 31 lipca 2018 r.
Na zawsze pozostanie Członkiem Honorowym naszego Towarzystwa.